10.06.2009

Respectarea dorintelor ...

Scriu acest lucru pentru a ma incuraja pe mine, nu pentru a va imparasii voua impresia mea.

Vreau sa citesc. Mai am 50 de pagini din "Cine Suntem?" de Dan Puric de 1 saptamana. Trebuie sa o termin. O carte neterminata imi doar atarna de cap. Apoi incep sa citesc "Maitreyi" de Mircea Eliade. Ma irita faptul ca am inceput-o inainte sa o termin pe asta. Trebuie sa ma grabesc sa termin "Cine Suntem?" pana nu renunt la ea. Trebuie in seara asta. Apoi dupa ce termin "Maitreyi", vreau sa incep o carte ce de mult imi face cu ochiul din bibleoteca "Delirul" de Marin Preda. Dar daca stau mai bine sa ma gandesc vreau si "Anna Karenina" de Lev Tolstoi. Daca ma gandesc si mai bine "Autoportret intr-o oglinda sparta" de Octavian Paler si "Despre omul frumos" de Dan Puric, ma inspitesc sa le citesc. Dar si "Elevul Dima dintr-a saptea" de Mihail Drumes si "Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi" de Camil Petrescu ma tenteaza sa le citesc.

Vreau sa compun. Vreau sa scriu. Vreau sa creez. Datorita trupei trebuie sa compun mai mult. Compunand mai mult o sa am o gama mai mare de piese din care pot sa o extrag pe cea buna. Pe urma o din toate celelalte o sa culeg ce e mai bun ca sa iasa o piesa din nou buna. Ce a facut Billie Joe Armstrong sa compuna "21 Guns" , "Viva la Gloria" sau "21st Century Breakdown"? Cum a reusit oare Steven Tyler sa scrie "Pink", Slash sa inventeze solo-ul de la "Sweet Child O' Mine" si Jimi Hendrix "Purple Haze" . De ce James Hetfield poate sa creeze capodopera "Nothing else matters" si eu nu?. De ce ei pot si eu nu?

Vreau sa resping toate jocurile fiidnca nu ma ajuta cu nimic, acum. Acum vreau sa citesc. Vreau sa compun. Nu o sa pot sa fac astea daca o sa stau si joc Batman Arkham Asylum, sau daca joc WoW si DotA in continu. Nu ma aleg cu nimic de la ele, aici. Toata lumea stie ca WoW e un MMORPG, dar cine stie ca Sarmanul Dionis e scris de Mihai Eminescu, sau ca Picasso a trait in secolul 20? As fi putut si eu stii mai devreme daca as fi lasat cacatul asta de ecran si fiberlink-ul de mare viteza. Nu neaparat de tot. Dar macar 1 ora de citit daca mi-as fi planuit, sigur as fi stat 2 ca as fi fost absorbit de carte.

Eddie nu iti dispretui dorintele. Citeste, compune, citeste, apoi, compune din nou si citeste de la capat. Apoi poti sa te joci, sa te amagesti cu tot felul de RPG-uri sau alte rahaturi care mai devreme sau mai tarziu tot o sa te bati in cap ca puteai sa faci altceva. Termina de scris apoi inchide(calculatorul), deschide(cartea), citeste. Nu te amagi pe tine insuti cu o lume virtuala. Traieste in lumea asta. Fa exact cum ai face intr-un joc: sa incerci sa castigi, sa fi mai bun. Fa-ti viata noul tau RPG.

Citeste. Compune. Scrie. Creeaza.

No comments:

Post a Comment